Historyjki Pandy Ady

W maluszkach wystarczy, że wyrzucą kostkę, policzą oczka, z pomocą nauczycielki, albo Bystrzaka odnajdą w legendzie jakie płytki (obrazki) składają się na daną ilość oczek. Następnie odnajdą wśród rozsypanych płytek te, które zostały głośno nazwane. Dodatkowo można zrobić zajęcia o kotku, krokodylu, czy śwince. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowego, fonacyjne, dzielenie nazw na sylaby, czy zagadki do obrazków na płytkach.

 

Ze starszymi świetnie wychodzi zabawa w opowiadania, jak w “Story cubes”, gdzie mamy ograniczoną ilość bohaterów, a czasem i określone miejsce   (w zależności od  ilości kropek- cyfry w legendzie mamy inną sekwencję obrazków).

Możemy tworzyć opowiadania sztafetowe, gdzie jedna osoba zaczyna snuć historię, a kolejna dopowiada jej część.

Możemy też bawić się w opis poszczególnych bohaterów, każdego oddzielnie, dopowiadać historię, nadawać imiona, cechy, bez ciągłości i związku z kolejnym bohaterem.

Możemy układać rymowanki do widzianych obrazków.

Możemy w zabawach słownikowych dookreślać zwierzątka sztafetowo: 1 osoba: -“Kot”; 2 osoba- “Szary kot”; 3 osoba

-“Gruby szary kot” itd.

Możemy głoskować nazwy (jeśli Ktoś z Was tak pracuje), możemy dzielić na sylaby.

Możemy wiele……

 

 

 

PODSTAWKI pożyczone z zestawu podstawowego “Z Pandą Adą- programowanie nie na ekranie”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *