„Maluszki” wystarczy, że wyrzucą kostkę, policzą oczka, z pomocą nauczycielki, odnajdą w legendzie jakie płytki (obrazki) składają się na daną ilość oczek. Następnie odnajdą wśród rozsypanych płytek te, które zostały głośno nazwane. Dodatkowo można zrobić zajęcia o kotku, krokodylu, czy śwince. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowego, fonacyjne, dzielenie nazw na sylaby, czy zagadki do obrazków na płytkach.
Ze starszymi świetnie wychodzi zabawa w opowiadania, jak w „Story cubes”, gdzie mamy ograniczoną ilość bohaterów,
a czasem i określone miejsce (w zależności od ilości kropek- cyfry w legendzie mamy inną sekwencję obrazków).
Możemy tworzyć opowiadania sztafetowe, gdzie jedna osoba zaczyna snuć historię, a kolejna dopowiada jej ciąg dalszy.
Możemy też bawić się w opis poszczególnych bohaterów, każdego oddzielnie, dopowiadać historię, nadawać imiona, cechy, bez ciągłości i związku z kolejnym bohaterem.
Możemy układać rymowanki do widzianych obrazków.
Możemy w zabawach słownikowych dookreślać zwierzątka sztafetowo: 1 osoba: -„Kot”; 2 osoba- „Szary kot”; 3 osoba
-„Gruby szary kot” itd.
Możemy głoskować nazwy (jeśli dziecko nie uczy się czytać metodą sylabową), możemy dzielić na sylaby.
Możemy wiele……
https://przedszkolopedia.pl/produkt/tabliczki-edukacyjne-historyjki-pandy-ady/
PODSTAWKI pożyczone z zestawu podstawowego „Z Pandą Adą- programowanie nie na ekranie”