Co to? Kto to?

Ćwiczenia i zabawy z dźwiękiem są godne polecenia! Zestaw zawiera płytkę CD-audio i 37 kart z obrazkami. Lektor świetnie przeprowadza przez ćwiczenia. Męski głos zachęca do uwagi, wysłuchania, rozpoznania i nazwania słyszanych dźwięków. Następuje pauza na odpowiedź dziecka, a następnie pochwała za poprawnie wykonane zadanie. Takie ćwiczenia sprawdzają się w pracy z dziećmi z zaburzeniami w zakresie uwagi, w rozwoju mowy, przy słabej spostrzegawczości słuchowej. Ciekawie kształtować można koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową.

Nagrania i obrazki są podzielone na kategorie:

  • odgłosy zwierząt domowych
  • odgłosy na spacerze
  • odgłosy w domu
  • odgłosy zwierząt w zoo\odgłosy mieszane
  • scenki domowe
  • “co to za miejsce”
  • historyjki

Poza zwyczajnym układaniem w szeregu obrazków, których odpowiednik dźwiękowy dziecko usłyszało, można bawić się też tak:

Tutaj T. ćwiczył koordynację ruchową i precyzję w planowaniu ruchu, gdyż samochód nie mógł przejechać przez trawnik…

(ekologia się kłania 😉

Po wysłuchaniu i zrealizowaniu zadania z płytki, przeszliśmy do zabawy w “Samochodową przejażdżkę”.

Przy pierwszej przejażdżce kierowca napotykając kolejne zwierzęta miał za zadanie je nazwać (używanie rzeczowników ćwiczyliśmy). Przy drugiej przejażdżce naśladować ich głosy (aparat artykulacyjny przy onomatopejach ćwiczyliśmy), zaś przy kolejnej zbudować zdanie (używanie czasowników ćwiczyliśmy). Ostatnia przejażdżka była najtrudniejsza, gdyż mieliśmy zbudować pełne zdanie i naśladować głosy zwierząt. Np. “Koń rży- IHAA”

 

Plansza drogi pochodzi z “Nauczycielki Przedszkola” 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *