By zajęcia terapeutyczne nie trącały nudą, by dzieciaki pracując nad swoimi niedoskonałościami dobrze się przy tym bawiły, terapeuta musi się naprawdę napracować. Fajnie jak nasza własna kreatywność pozwala nam na rzucanie pomysłów z kapelusza podczas sesji, ale czasem ważne, by się do zajęć przygotować. Jako początkujący logopedzi pozwólmy sobie na sięganie po gotowe pomoce,
a jako wieloletni, doświadczeni specjaliści wspomagajmy się nowymi, ciekawymi propozycjami:).
Poniżej mamy foczkę, która ma pokonać labirynt by dotrzeć do przerębla. Wykorzystałam ją do utrwalnia prawidłowej realiczacji głoski „r”. Foka może mieć imię Frania, Patrycja, Renatka, Karolina – w zależności jakie sąsiedztwa fonetyczne i pozycje wokaliczne ćwiczymy.
Przykład: Za każdym razem, gdy kolorujesz kwadrat (trójkąt, koło), powtórz:
Foka Patrycja kroczy po krach w kształcie kwadrata. Kwadratowa kra jest granatowa.
Foka Patrycja kroczy po krach w kształcie trójkąta. Trójkątna kra jest srebrna.
Foka Patrycja kroczy po krach w kształcie koła. Okrągła kra jest brunatna.
Po ukończeniu karty, fajnie jest nagrodzić dziecko za trud. Zrobiłam to za pomocą rymowanki naszpikowanej ćwiczoną głoską, jednocześnie stymulując słuchowo, utrwalając prawidłową realizację.
„Patrycja labirynt nareszcie pokonała
trudności przy tym troszeczkę miała.
Ale (Kasia) sprawę uprościła,
gdy wiele razy pięknie „r” wygłosiła!”
PrzedszkoLopedia